Kundeklubb

Kundeklubb

Fordeler med kundeklubb

Å ha en solid kundeklubb gir mange fordeler. De mest åpenbare er at det gir bedrifter mulighet til å kunne styre kampanjer mer målrettet og skape kundeengasjement. Å engasjere kundene sine slik som Taco Bell gjør gjennom sitt lojalitetsprogram er en effektiv måte å skape synlighet og word-of-mouth på og få potensielle kunder til å åpne øynene for merkevaren.

De kanskje litt mindre åpenbare er at en kundeklubb gir en enorm tilkomst av verdifull data om dine kunder, hva handler de, når handler de, hvem er de mest lojale kundene. Dette er bare en hånfull av informasjonen du kan få fra kundeklubben.

Vi har nok alle meldt oss på lojalitetsprogram/kundeklubber i håp om at dette skal gi oss noen fordeler, men realiteten er dessverre slik at man sjeldent vinner noe på å være medlem eller man føler at tilbudene ikke er gode nok. Dette kan skyldes at bedrifter ikke utnytter mulighetene en kundeklubb gir til det fuleste. 

For å gi bedrifter et stødig fundament til hvordan de skal utnytte kundeklubbene sine tilbyr Advicia kundeklubbanalyser. En slik analyse gir forståelse for hvilke kunder som er de mest og minst lojale, driverne og kjennetegn ved kundene. Det gir også innsikt til hvilke barrierer man må overvinne for å få kunden til å handle mer.

Funfacts om lojalitetsprogram

  • Kunder i betalte lojalitetsprogrammer er 62% mer sannsynlig til å betale mer for merket.

  • Kunder i betalte lojalitetsprogrammer er 59% mer sannsynlig til å velge ditt merke fremfor dine konkurrenter.

  • 58% av internettbrukere verden over mener at å tjene opp poeng var en av de mest verdifulle aspektene ved deres handleopplevelse på nett.

  • 75% av forbrukere i USA indikerte at de ønsket å bli belønnet for å se på en video fra en merkevare eller svare på en spørreundersøkelse.

  • 50% av millennials i USA foretrekker lojalitestprogram med interaktive spill. Dette fremhever viktigheten av å skape engasjerende og meningsfulle kundeopplevelser.

  • 37% av kunder anser seg selv som lojale til merkevaren etter fem eller fler kjøp.

Lyst til å vite mer om kundeklubb-analyser?

Kontakt vår strategiske rådgiver Allan Andreassen

allan@advicia.no

(+47) 90 12 46 30