Aktuelt

Her i Advicia ønsker vi å vise deg hva vi jobber med, hvordan vi jobber og siste nytt fra oss, for at du skal få et innblikk i vår hverdag. Her ser du alle våre tidligere innlegg og forhåpentligvis finner du noe interessant lesestoff

Hvor er Gordon Ramsay når du trenger han?

I en tid der lederskapets kvalitet direkte påvirker en organisasjons suksess og arbeidsmiljø, tilbyr Advicia en grundig og vitenskapelig basert 360 lederevaluering

Løft dine ledere med 360 evaluering

I en tid der lederskapets kvalitet direkte påvirker en organisasjons suksess og arbeidsmiljø, tilbyr Advicia en grundig og vitenskapelig basert 360 lederevaluering

Bak kulissene: Hvordan vi avdekket hva yngre kunder virkelig vil ha

Nylig ble vi kontaktet av en kjent aktør i detaljhandelen. De er dyktige i markedsføring og evaluerer regelmessig sine tiltak. Likevel følte de seg usikre på merkevarens faktiske posisjon

Ta tempen på din kundebase

Stadig flere bedrifter har kundedatabaser knyttet til sin virksomhet. Mange har også etablert kundeprogrammer og har rutiner rundt målgruppeinndeling og kommunikasjon til

Segmentering

Segmentering

Oppdag kraften i segmentering! Velkommen til vår verden av segmentering – en spennende og effektiv strategi for å forstå dine

Hvordan lykkes med undersøkelser

Tips og triks for å lykkes med undersøkelser

Tips og triks for å lykkes med undersøkelser Det er ikke like enkelt å vite hvordan man kan lykkes med

Intervju med Andrea

Intervju med Andrea

Hils på Andrea – vår markedsanalytiker Andrea har utdanning innenfor markedsføring og merkevareledelse med fordypning i digital markedsføring. Hos oss jobber

Sopra Steria case

Sopra Steria

Internkommunikasjonsundersøkelse med Sopra Steria For å kartlegge medarbeideres tilfredshet med den interne kommunikasjonen i selskapet, valgte Sopra Steria Advicia som

Kundetilfredshet og nullpunktmålinger

Kundetilfredshet og nullpunktmålinger

Hvorfor gjennomføre både kundetilfredshetsmåling og nullpunktsmåling? Virksomheter har som formål at de skal tilfredsstille kundenes ulike behov. Kunder har gjerne

BDO case

BDO velger Advicia

Våren 2021 gjennomførte Advicia lederevaluering for BDO for å kartlegge hvordan medarbeiderne oppfattet lederskapet til sin nærmeste leder. Dette for

KFC lojalitetsprogram

Et velsmakende lojalitetsprogram

Et velsmakende lojalitetsprogram Mens de fleste forbrukerlojalitets-ordninger baserer seg på å tjene opp poeng trinnvis, er hurtigmat-giganten KFC sitt nye

Nyhetsbrev

Nyhetsbrev

Endelig er dagen her, årets handledag, Black Friday. Mange forbrukere velger denne dagen å holde seg unna kaotiske butikker

Employer Branding

Employer Branding

Hvorfor er employer branding så viktig? Rekruttering av nye ansatte er en kostbar prosess, det samme er det å miste

Dybdeintervju

Dybdeintervju

En liten innføring i dybdeintervjuer. Dybdeintervjuer er en kvalitativ datainnsamlingsmetode. Intervjuene går ut på å intervjue én person om gangen.

Konsepttest

Konsepttest

Hvorfor gjennomføre en konsepttest? En konsepttest tester hvordan en idé til et produkt eller tjeneste hadde blitt mottatt i markedet

Hva er en lederevaluering

Lederevaluering

Hva er en lederevaluering? Som navnet tilsier, er lederevaluering en evaluering av ledere i bedriften. Denne type evaluering går ut

New energy og EVO kampanje

Skaper belønninger lojalitet?

Skaper belønninger virkelig lojalitet? Vi forstår at lojalitet er utrolig viktig og mener derfor det er viktig å belønne lojalitet

Nyhetsbrev

Driverundersøkelse

Hvorfor skal man gjennomføre en driverundersøkelse? Er det lenge siden dere sjekket hva som er viktig for kundene deres? Kanskje

Intervju med Julie

Vår prosjektleder - Julie

Bli bedre kjent med vår prosjektleder Julie er vår prosjektleder og har en bachelorgrad i økonomi og administrasjon fra NMBU

Intervju med Anders

Intervju med vår strategiske rådgiver og planner

Anders deler råd og tips om markedsføring. Anders har jobbet i Advicia i snart 2 år. Han er utdannet siviløkonom

Webinar

Webinar om lederevaluering

Advicia holdt webinar om lederevaluering med Øyvind L. Marthinsen, professor i organisasjonspsykologi ved Handelshøyskolen BI og Allan Andreassen, byråleder i

Åpningsrater: Bikini-mysteriet!

Litt av en tittel, ikke sant? Og kanskje litt på kanten med tanke på årstiden. Men la oss tenke på hva en bikini faktisk gjør

Trender forutsett av AI

Trender innenfor lojalitet i 2023 forutsett av AI

Trender innenfor lojaliet i 2023 forutsett av AI 2023 ligger an til å bli et stort år for lojalitetsprogrammer og

Jobbengasjement

Jobbengasjement

Hva påvirker jobbengasjement? Gjør du alt du kan for å sørge for at dine ansatte er engasjerte og får utnyttet

Intervju med Allan

Intervju med vår statistikkekspert

Allans tips og råd til ulike undersøkelser Allan har bred erfaring innenfor kunde- og organisasjonsutvikling og har jobbet med markedsanalyser

Kundeklubb

Kundeklubb

Fordeler med kundeklubb. Å ha en solid kundeklubb gir mange fordeler. De mest åpenbare er at det gir bedrifter mulighet

Skanska case

Nullpunktundersøkelse om fremtidens kontorlokaler

Skanska er et av verdens ledende prosjektutvikler- og entreprenørkonsern med ekspertise innen bygg og anlegg, utvikling av boliger og næringsbygg

Medlemsfordeler: trygghet eller bonus?

For en tid tilbake undersøkte vi hva brukere av medlemsbaserte betalingskort (kort fra Amex, Mastercard, Eurocard og Diners), var mest opptatt av å ha som en del av sitt kortmedlemskap

Jobbanalyse – En standardisert måte å kartlegge arbeidsbelastningen på

Enkelte ganger så trenger man å gi den enkelte medarbeider i en virksomhet en dypere forståelse av de unike kravene som ulike jobber stiller til den enkelte

Upward feedback – Lederevalueringens effektive «lillebror»

I et stadig skiftende arbeidsmiljø er det avgjørende at HR-ledere benytter seg av effektive verktøy for å evaluere og forbedre ledelsespraksiser

Kontakt oss

Kontakt oss