Nyhetsbrev

Nyhetsbrev

Endelig er dagen her, årets handledag, Black Friday. Mange forbrukere velger denne dagen å holde seg unna kaotiske butikker med kunder som hamstrer inn billige varer. Og, det er kanskje ikke så rart at man velger å handle på nett når innboksen er full av nyhetsbrev som prøver å gi deg det beste tilbudet denne dagen?

Dataen viser nemlig at forbrukere som kjøper produkter gjennom epost er sannsynlige til å bruke 138% mer enn forbrukere som ikke mottar tilbud på epost.

Men, hvordan skal du som tilbyder klare å fange oppmerksomheten i et hav av tilbud?

Det er viktig at det samme nyhetsbrevet ikke blir sendt ut til hele kundebasen. Dette må segmenteres og baseres på interesser og kjøpshistorikk. På den måten vil kundene få tilsendt tilbud via nyhetsbrevet som oppfattes mer relevant og verdifullt. Ved å bruke å bruke personalisering i nyhetsbrevet, så vil du få en forbedret åpningsrate og en høyere kundetilfredshet.

Det er også viktig å tenke over hva som kan trigge et kjøp. Ofte kan det være lønnsomt å påminne kunden om å benytte seg av tilbudet før det utgår eller før produktet er utsolgt. I tillegg er det viktig å ha et tilbud eller en rabatt som kunden anser som «god nok» for å faktisk gjennomføre kjøpet.

I en studie fra Klaviyo, viser at eposter som er sendt til et målrettet segment av kontaktene, har 6% høyere åpningsrate enn de resterende kontaktene.

Vi er ikke sikre på hvor mange som faktisk blir medlem denne dagen for å få de beste tilbudene, men det vi kan si for sikkert er at kundeklubbmedlemmer og påmeldte på nyhetsbrev øker.