Skanska: Nullpunkt-undersøkelse om fremtidens kontorlokaler

Nullpunkt-undersøkelse om fremtidens kontorlokaler

Skanska er et av verdens ledende prosjektutvikler- og entreprenørkonsern med ekspertise innen bygg og anlegg, utvikling av boliger og næringsbygg i offentlig og privat sektor. For å teste markedets kjennskap til Skanska og hva norsk arbeidsliv ønsker seg innen fremtidens kontorlokaler, gjennomførte de en nullpunktmåling i samarbeid med Advicia.

Advicia kartla de viktigste behovene til kundene og hvilke drivere som er viktig å ta hensyn til i utvikling av fremtidens kontorlokaler. Vi indentifiserte også valgkriterier og barrierer som er kritiske å ha kunnskap om, når nye kontorer skal velges av en bedrift.

Fordelen med å gjennomføre nullpunktsmålinger er at det gir bedriften et klart bilde av posisjonen de har i markedet blant kundene og konkurrentene. Videre får bedriften kartlagt hvordan produktene og tjenestene til bedriften fungerer mot målgruppene og gjør det enklere å beslutte nødvendige endringer og skape mer effektive markedsføringstiltak.

Det kan være utfordrende å skape markedsføringsaktiviteter som treffer, men ved å kartlegge de overnevnte faktorene får bedriften et stødig og godt fundament på hvordan man kan jobbe målrettet med produktutviklingen og markedsføringen fremover, og sikre seg at investeringene tilknyttet dette skaper verdi på kort og lang sikt.

Lyst til å lese mer om nullpunkt-undersøkelser?