Vår prosjektleder - Julie - advicia

Vår prosjektleder – Julie

Prosjektleder Julie

Bli bedre kjent med vår prosjektleder

Julie er vår prosjektleder og har en bachelorgrad i økonomi og administrasjon fra NMBU og mastergrad i International Business fra Hult International Business School i Boston.Hos oss har Julie ansvar for lederevalueringer, medarbeidermålinger og å styre ressurser slik at prosjektene våre blir gjennomført etter kundenes ønsker og behov. Hun jobber tett sammen med Allan for å sørge for at kundene våre får topp service.

Hvordan ser en typisk arbeidsdag ut for deg som prosjektleder?

«Dagen starter med en stor kopp kaffe, mens jeg sjekker e-post og oppdaterer to-do-listen. Resten av dagen varierer fra dag til dag, noen dager jobber jeg hele dagen med ett prosjekt, mens andre dager jobber jeg med flere prosjekter. Jeg tilbringer som regel mye av dagen i Excel, hvor jeg bygger modeller som vi bruker i rapporteringene våre.»

Hvordan type kunder er det du jobber med?

«Jeg jobber med veldig mange forskjellige typer kunder. Det kan være alt fra små selskaper som ønsker å vite hvordan deres produkter eller tjenester vil bli tatt imot i markedet, til internasjonale store selskaper som for eksempel gjennomfører leder- eller medarbeidermålinger.»

Hva er grunnen til at virksomheter gjennomfører medarbeidermålinger og lederevalueringer?

«En virksomhet som gjennomfører en medarbeidermåling ønsker å vite hvordan de ansatte trives i arbeidet, hvordan internkommunikasjonen fungerer, og for eksempel hvor tydelig målbildet og strategi er definert og implementert hos de ansatte.

En virksomhet som gjennomfører lederevaluering, ønsker i hovedsak å vite hvordan ansatte oppfatter sin nærmeste leder, og resultatene gir et godt fundament for hvordan virksomheten kan videreutvikle sine ledere.»

Om jeg tenker at jeg burde gjennomføre en medarbeidermåling eller lederevaluering. Hva hadde du anbefalt meg å gjøre?

«Først må man tenke nøye igjennom hvorfor man ønsker å gjennomføre en medarbeidermåling eller lederevaluering, hva ønsker man å få ut av dette? Deretter anbefaler jeg å kontakte en ekstern leverandør for slike tjenester, som har kompetanse på alle ledd av målingen – og aller helst oss i Advicia! Det å bruke en ekstern part sikrer at man stiller de riktige spørsmålene og får en ryddig gjennomføring.»

Du bidrar også med strategiarbeid for kundene våre, kan du forklare litt hva det går ut på?

«Vi analyserer data og bruker dette for å legge til rette for strategiendringer internt hos kundene, og, hvis ønskelig, kommer vi med forslag basert på analysene vi har gjennomført.»

Hva er det som gjør at det er interessant å jobbe i Advicia?

«Det er variasjonen i kunder og type prosjekter jeg jobber med, samt at jeg har fått mye ansvar fra starten av – som er utfordrende og lærerikt!»

Siste spørsmål. Har du en funfact om deg selv?

«Tja, at jeg eier et bein på en galopphest kanskje?»

Lyst til å ta en prat med Julie og høre hva hun kan hjelpe deg og din bedrift med?

Kontakt Julie og hun hjelper deg med å løse dine utfordringer

Abonner på vårt nyhetsbrev

Mer fra Advicia

Andrea

Intervju med Andrea

Hils på Andrea – vår markedsanalytiker Andrea har utdanning innenfor markedsføring og merkevareledelse med fordypning i digital markedsføring. Hos oss jobber Andrea som markedsanalytiker og sørger

LES MER »

Employer branding

Hvorfor er employer branding så viktig? Rekruttering av nye ansatte er en kostbar prosess, det samme er det å miste ansatte. Hva kan arbeidsgiver gjøre

LES MER »
Prosjektleder Julie

Vår prosjektleder – Julie

Bli bedre kjent med vår prosjektleder Julie er vår prosjektleder og har en bachelorgrad i økonomi og administrasjon fra NMBU og mastergrad i International Business

LES MER »

Sopra Steria

Internkommunikasjonsundersøkelse med Sopra Steria For å kartlegge medarbeideres tilfredshet med den interne kommunikasjonen i selskapet, valgte Sopra Steria Advicia som bistandspartner for tilrettelegging av spørsmål

LES MER »

Dybdeintervju

En liten innføring i dybdeintervju Dybdeintervjuer er en kvalitativ datainnsamlingsmetode. Intervjuene går ut på å intervjue én person om gangen. Formålet med et slikt intervju

LES MER »