Skanska er et av verdens ledende prosjektutvikler- og entreprenørkonsern med ekspertise innen bygg og anlegg, utvikling av boliger og næringsbygg i offentlig og privat sektor. For å teste markedets kjennskap til Skanska og hva norsk arbeidsliv ønsker seg innen fremtidens kontorlokaler, gjennomførte de en nullpunktmåling i samarbeid med Advicia.
Advicia kartla de viktigste behovene til kundene og hvilke drivere som er viktig å ta hensyn til i utvikling av fremtidens kontorlokaler. Vi indentifiserte også valgkriterier og barrierer som er kritiske å ha kunnskap om, når nye kontorer skal velges av en bedrift.
Fordelen med å gjennomføre nullpunktsmålinger er at det gir bedriften et klart bilde av posisjonen de har i markedet blant kundene og konkurrentene. Videre får bedriften kartlagt hvordan produktene og tjenestene til bedriften fungerer mot målgruppene og gjør det enklere å beslutte nødvendige endringer og skape mer effektive markedsføringstiltak.
Det kan være utfordrende å skape markedsføringsaktiviteter som treffer, men ved å kartlegge de overnevnte faktorene får bedriften et stødig og godt fundament på hvordan man kan jobbe målrettet med produktutviklingen og markedsføringen fremover, og sikre seg at investeringene tilknyttet dette skaper verdi på kort og lang sikt.
Interessert i å lære mer om Skanska?
meld deg på vårt nyhetsbrev
AKTUELT
Tips og triks for å lykkes med undersøkelser
Tips og triks for å lykkes med undersøkelser Det er ikke like enkelt å vite hvordan man kan lykkes med dine undersøkelser. Men, med mange
Nyhetsbrev
Nyhetsbrev Endelig er dagen her, årets handledag, Black Friday. Mange forbrukere velger denne dagen å holde seg unna kaotiske butikker med kunder som hamstrer inn
Driverundersøkelse
Hvorfor skal man gjennomføre en driverundersøkelse? Er det lenge siden dere sjekket hva som er viktig for kundene deres? Kanskje dere skal lansere et nytt
Jobbengasjement
Hva påvirker jobbengasjement? Gjør du alt du kan for å sørge for at dine ansatte er engasjerte og får utnyttet sitt potensiale fult ut? Engasjerte
Intervju med Andrea
Hils på Andrea – vår markedsanalytiker Andrea har utdanning innenfor markedsføring og merkevareledelse med fordypning i digital markedsføring. Hos oss jobber Andrea som markedsanalytiker og sørger
Employer branding
Hvorfor er employer branding så viktig? Rekruttering av nye ansatte er en kostbar prosess, det samme er det å miste ansatte. Hva kan arbeidsgiver gjøre