Skanska: Nullpunkt-undersøkelse om fremtidens kontorlokaler - advicia

Skanska: Nullpunkt-undersøkelse om fremtidens kontorlokaler

Skanska er et av verdens ledende prosjektutvikler- og entreprenørkonsern med ekspertise innen bygg og anlegg, utvikling av boliger og næringsbygg i offentlig og privat sektor. For å teste markedets kjennskap til Skanska og hva norsk arbeidsliv ønsker seg innen fremtidens kontorlokaler, gjennomførte de en nullpunktmåling i samarbeid med Advicia.

Advicia kartla de viktigste behovene til kundene og hvilke drivere som er viktig å ta hensyn til i utvikling av fremtidens kontorlokaler. Vi indentifiserte også valgkriterier og barrierer som er kritiske å ha kunnskap om, når nye kontorer skal velges av en bedrift.

Fordelen med å gjennomføre nullpunktsmålinger er at det gir bedriften et klart bilde av posisjonen de har i markedet blant kundene og konkurrentene. Videre får bedriften kartlagt hvordan produktene og tjenestene til bedriften fungerer mot målgruppene og gjør det enklere å beslutte nødvendige endringer og skape mer effektive markedsføringstiltak.

Det kan være utfordrende å skape markedsføringsaktiviteter som treffer, men ved å kartlegge de overnevnte faktorene får bedriften et stødig og godt fundament på hvordan man kan jobbe målrettet med produktutviklingen og markedsføringen fremover, og sikre seg at investeringene tilknyttet dette skaper verdi på kort og lang sikt.

Interessert i å lære mer om Skanska?

Trykk deg videre, å få et innblikk i hvordan Skanska arbeider og deres tjenester.

Mer fra Advicia

Andrea

Intervju med Andrea

Hils på Andrea – vår markedsanalytiker Andrea har utdanning innenfor markedsføring og merkevareledelse med fordypning i digital markedsføring. Hos oss jobber Andrea som markedsanalytiker og sørger

LES MER »

Employer branding

Hvorfor er employer branding så viktig? Rekruttering av nye ansatte er en kostbar prosess, det samme er det å miste ansatte. Hva kan arbeidsgiver gjøre

LES MER »
Prosjektleder Julie

Vår prosjektleder – Julie

Bli bedre kjent med vår prosjektleder Julie er vår prosjektleder og har en bachelorgrad i økonomi og administrasjon fra NMBU og mastergrad i International Business

LES MER »

Sopra Steria

Internkommunikasjonsundersøkelse med Sopra Steria For å kartlegge medarbeideres tilfredshet med den interne kommunikasjonen i selskapet, valgte Sopra Steria Advicia som bistandspartner for tilrettelegging av spørsmål

LES MER »

Dybdeintervju

En liten innføring i dybdeintervju Dybdeintervjuer er en kvalitativ datainnsamlingsmetode. Intervjuene går ut på å intervjue én person om gangen. Formålet med et slikt intervju

LES MER »

Abonner på vårt nyhetsbrev