Skanska er et av verdens ledende prosjektutvikler- og entreprenørkonsern med ekspertise innen bygg og anlegg, utvikling av boliger og næringsbygg i offentlig og privat sektor. For å teste markedets kjennskap til Skanska og hva norsk arbeidsliv ønsker seg innen fremtidens kontorlokaler, gjennomførte de en nullpunktmåling i samarbeid med Advicia.
Advicia kartla de viktigste behovene til kundene og hvilke drivere som er viktig å ta hensyn til i utvikling av fremtidens kontorlokaler. Vi indentifiserte også valgkriterier og barrierer som er kritiske å ha kunnskap om, når nye kontorer skal velges av en bedrift.
Fordelen med å gjennomføre nullpunktsmålinger er at det gir bedriften et klart bilde av posisjonen de har i markedet blant kundene og konkurrentene. Videre får bedriften kartlagt hvordan produktene og tjenestene til bedriften fungerer mot målgruppene og gjør det enklere å beslutte nødvendige endringer og skape mer effektive markedsføringstiltak.
Det kan være utfordrende å skape markedsføringsaktiviteter som treffer, men ved å kartlegge de overnevnte faktorene får bedriften et stødig og godt fundament på hvordan man kan jobbe målrettet med produktutviklingen og markedsføringen fremover, og sikre seg at investeringene tilknyttet dette skaper verdi på kort og lang sikt.
Interessert i å lære mer om Skanska?
Mer fra Advicia
Sopra Steria
Internkommunikasjonsundersøkelse med Sopra Steria For å kartlegge medarbeideres tilfredshet med den interne kommunikasjonen i selskapet, valgte Sopra Steria Advicia som bistandspartner for tilrettelegging av spørsmål
Dybdeintervju
En liten innføring i dybdeintervju Dybdeintervjuer er en kvalitativ datainnsamlingsmetode. Intervjuene går ut på å intervjue én person om gangen. Formålet med et slikt intervju
Intervju med vår strategiske rådgiver og planner
Anders deler råd og tips om markedsføring Anders har jobbet i Advicia i snart 2 år. Han er utdannet siviløkonom fra BI. Har tidligere jobbet
Kundeklubb
Fordeler med kundeklubb Å ha en solid kundeklubb gir mange fordeler. De mest åpenbare er at det gir bedrifter mulighet til å kunne styre kampanjer
Kundetilfredshet og nullpunktsmåling
Hvorfor gjennomføre både kundetilfredshetsmåling og nullpunktsmåling? Virksomheter har som formål at de skal tilfredsstille kundenes ulike behov. Kunder har gjerne ulike forventninger til virksomheten som
Konsepttest
Hvorfor gjennomføre en konsepttest? En konsepttest tester hvordan en idé til et produkt eller tjeneste hadde blitt mottatt i markedet blant målgruppen imens det er