Om Advicia - et fremtidsrettet og innovativt analysebyrå

Om Advicia

Advicia har siden selskapet ble etablert av Allan Andreassen i 2009, vært opptatt av å kunne levere en stor bredde av tjenester innenfor kvalitative og kvantitative analyser. Allan er en meget kompetent person innen alle typer analyser og har jobbet i både store analysebyråer og i Questback tidligere. Han har vært opptatt av at de som jobber i Advicia skal ha høy grad av kompetanse og solid erfaring for at selskapet skal kunne levere kvalitet på en effektiv og kundeorientert måte.

Oppdragene Advicia leverer omfatter alt fra styre- og ledelsesevaluering, medarbeiderundersøkelser, crm- og «big data»- analyser til eksterne analyser som merkevaretrackere, omdømme, driveranalyser, nullpunkt, holdning og meningsmålinger.

Oppdragene omfatter også innsiktbaserte analyser som dybdeintervjuer og fokusgrupper i tillegg til rådgivning på strategi, markedssegmentering og kundereiser.

Vår visjon er å hjelpe bedrifter med å finne innsikt som gjør at de forstår sine kunder, ansatte og samarbeidspartneres viktigste behov og forventninger. Vi tenker at et tall i en rapport ikke er en innsikt før det kan formuleres og knyttes til et relevant behov.

Advicia er et norskeid og frittstående analysebyrå, delvis eid av Ahead Group og ansatte

Allan Andreassen

Allan har bred erfaring innenfor kunde- og oragnisasjonsutvikling. Utdannet statsviter fra UIO, og har jobbet med markedsanalyse og interne undersøkelser siden 1996. Han har jobbet i Advicia siden september 2009, og har tidligere erfaring fra analysebyrå, internettbaserte undersøkelser, videokonferanse og retail.

Anders von Krogh

Anders har jobbet i Advicia siden august 2020 som strategisk rådgiver. Før dette jobbet han i HyperRedink som strategisk rådgiver og planner. Anders har lang erfaring fra kommunikasjons- og reklamebransjen, blant annet som tidligere byråleder i Dinamo. 

Andrea Borgen

Andrea startet å jobbe hos oss i april 2021. Hun har utdanning innenfor markedsføring og merkevareledelse med fordypning i digital markedsføring.  

 

Julie Gjestvang

Julie har jobbet i Advicia siden juni 2021. Hun har bachelorgrad i økonomi og administrasjon fra NMBU og mastergrad i International Business fra Hult International Business School i Boston. Før Julie begynte i Advicia, jobbet hun med markedsanalyse og konseptutvikling i Econa.

Frida Casén

Frida har en MSc i Strategisk Markedsføringsledelse fra BI og har tidligere jobbet som digital markedsføringskonsulent. Hun har jobbet i Advicia siden august 2021. 

Referanser

  • Elkjøp (CRM-analyser, kundeklubb, kommunikasjonsstrategi m.m.)
  • REMA1000 («big data»-, kategori- og CRM-analyser)

  • Nasjonalbiblioteket (brukerundersøkelser, strategievaluering)
  • Redningsselskapet (medlemsundersøkelser, strategievaluering)

  • SKANSKA CDN (nullpunkt og profilundersøkelse)
  • USBL (medarbeiderundersøkelse)

  • BI (diverse leder- og programevalueringer)
  • Folkehøyskolene (elevundersøkelser m.m.)
  • SiO – Studentsamskipnaden (tilfredshetsundersøkelser, elevundersøkelser m.m)

  • Fremtind (lederevaluering m.m.)

  • Bauda (lederevaluering)

  • Renas (kvalitativ driverundersøkelse, medlemsundersøkelse)
  • Oslo Kommune Klimaetaten (Nullpunktundersøkelse m.m

  • Active Brands (driverundersøkelser alle merker)

  • Zenitel (medarbeider- og tilfredshetsundersøkelser interne funksjoner, lederevaluering)
  • ELKO (dybdeinterjvuer, nullpunkt, profilundersøkelse, pre-test reklamefilm)
  • AkerBP (tilfredshetsundersøkelse IT-support)

  • Bergen Fiber (CRM-analyse, kundeprogram, nyhetsbrev)
  • Altibox (CRM analyse, kundeprogram, nyhetsbrev)

  • BKK (merkevareundersøkelser på flere merkevarer)
  • Dalane Energi (omdømmemåling)
  • Lofotkraft (omdømmemåling)