- Undersøkelser
- Analyser
- Dybdeintervjuer
Om Advicia
Vi hjelper deg og din bedrift med å nå deres potensiale
Om Advicia
Advicia har siden selskapet ble etablert av Allan Andreassen i 2009, vært opptatt av å kunne levere en stor bredde av tjenester innenfor kvalitative og kvantitative analyser. Allan er en meget kompetent person innen alle typer analyser og har jobbet i både store analysebyråer og i Questback tidligere. Han har vært opptatt av at de som jobber i Advicia skal ha høy grad av kompetanse og solid erfaring for at selskapet skal kunne levere kvalitet på en effektiv og kundeorientert måte.
Oppdragene Advicia leverer omfatter alt fra styre- og ledelsesevaluering, medarbeiderundersøkelser, crm- og «big data»- analyser til eksterne analyser som merkevaretrackere, omdømme, driveranalyser, nullpunkt, holdning og meningsmålinger.
Oppdragene omfatter også innsiktbaserte analyser som dybdeintervjuer og fokusgrupper i tillegg til rådgivning på strategi, markedssegmentering og kundereiser.
Vår visjon er å hjelpe virksomheter med å finne innsikt som gjør at de forstår sine kunder, ansatte og samarbeidspartneres viktigste behov og forventninger. Vi tenker at et tall i en rapport ikke er en innsikt før det kan formuleres og knyttes til et relevant behov.
Allan Andreassen
Allan har bred erfaring innenfor kunde- og oragnisasjonsutvikling. Utdannet statsviter fra UIO, og har jobbet med markedsanalyse og interne undersøkelser siden 1996. Han har jobbet i Advicia siden september 2009, og har tidligere erfaring fra analysebyrå, internettbaserte undersøkelser, videokonferanse og retail.
Anders von Krogh
Anders har jobbet i Advicia siden august 2020 som strategisk rådgiver. Før dette jobbet han i HyperRedink som strategisk rådgiver og planner. Anders har lang erfaring fra kommunikasjons- og reklamebransjen, blant annet som tidligere byråleder i Dinamo.
Andrea Borgen
Andrea startet å jobbe hos oss i april 2021. Hun har utdanning innenfor markedsføring og merkevareledelse med fordypning i digital markedsføring.
Julie Gjestvang
Julie har jobbet i Advicia siden juni 2021. Hun har bachelorgrad i økonomi og administrasjon fra NMBU og mastergrad i International Business fra Hult International Business School i Boston. Før Julie begynte i Advicia, jobbet hun med markedsanalyse og konseptutvikling i Econa.
Referanser
- Elkjøp (CRM-analyser, kundeklubb, kommunikasjonsstrategi m.m.)
- REMA1000 («big data»-, kategori- og CRM-analyser)
- Nasjonalbiblioteket (brukerundersøkelser, strategievaluering)
- Redningsselskapet (medlemsundersøkelser, strategievaluering)
- SKANSKA CDN (nullpunkt og profilundersøkelse)
- USBL (medarbeiderundersøkelse)
- BI (diverse leder- og programevalueringer)
- Folkehøyskolene (elevundersøkelser m.m.)
- SiO – Studentsamskipnaden (tilfredshetsundersøkelser, elevundersøkelser m.m)
- Fremtind (lederevaluering m.m.)
- Bauda (lederevaluering)
- Renas (kvalitativ driverundersøkelse, medlemsundersøkelse)
- Oslo Kommune Klimaetaten (Nullpunktundersøkelse m.m
- Active Brands (driverundersøkelser alle merker)
- Zenitel (medarbeider- og tilfredshetsundersøkelser interne funksjoner, lederevaluering)
- ELKO (dybdeinterjvuer, nullpunkt, profilundersøkelse, pre-test reklamefilm)
- AkerBP (tilfredshetsundersøkelse IT-support)
- Bergen Fiber (CRM-analyse, kundeprogram, nyhetsbrev)
- Altibox (CRM analyse, kundeprogram, nyhetsbrev)
- BKK (merkevareundersøkelser på flere merkevarer)
- Dalane Energi (omdømmemåling)
- Lofotkraft (omdømmemåling)