Om Advicia - et fremtidsrettet og innovativt analysebyrå

Om Advicia

Advicia har siden selskapet ble etablert av Allan Andreassen i 2009, vært opptatt av å kunne levere en stor bredde av tjenester innenfor kvalitative og kvantitative analyser. Allan er en meget kompetent person innen alle typer analyser og har jobbet i både store analysebyråer og i Questback tidligere. Han har vært opptatt av at de som jobber i Advicia skal ha høy grad av kompetanse og solid erfaring for at selskapet skal kunne levere kvalitet på en effektiv og kundeorientert måte.

Oppdragene Advicia leverer omfatter alt fra styre- og ledelsesevaluering, medarbeiderundersøkelser, crm- og «big data»- analyser til eksterne analyser som merkevaretrackere, omdømme, driveranalyser, nullpunkt, holdning og meningsmålinger.

Oppdragene omfatter også innsiktbaserte analyser som dybdeintervjuer og fokusgrupper i tillegg til rådgivning på strategi, markedssegmentering og kundereiser.

Vår visjon er å hjelpe bedrifter med å finne innsikt som gjør at de forstår sine kunder, ansatte og samarbeidspartneres viktigste behov og forventninger. Vi tenker at et tall i en rapport ikke er en innsikt før det kan formuleres og knyttes til et relevant behov.

 

 

Allan Andreassen

Allan har bred erfaring innenfor kunde- og oragnisasjonsutvikling. Utdannet statsviter fra UIO, og har jobbet med markedsanalyse og interne undersøkelser siden 1996. Han har jobbet i Advicia siden september 2009, og har tidligere erfaring fra analysebyrå, internettbaserte undersøkelser, videokonferanse og retail.

Anders von Krogh

Anders har jobbet i Advicia siden august 2020 som strategisk rådgiver. Før dette jobbet han i HyperRedink som strategisk rådgiver og planner. Anders har lang erfaring fra kommunikasjons- og reklamebransjen, blant annet som tidligere byråleder i Dinamo. 

Andrea Borgen

Andrea startet å jobbe hos oss i april 2021. Hun har utdanning innenfor markedsføring og merkevareledelse med fordypning i digital markedsføring.  

 

Julie Gjestvang

Julie har jobbet i Advicia siden juni 2021. Hun har bachelorgrad i økonomi og administrasjon fra NMBU og mastergrad i International Business fra Hult International Business School i Boston. Før Julie begynte i Advicia, jobbet hun med markedsanalyse og konseptutvikling i Econa.

Frida Casén

Frida har en MSc i Strategisk Markedsføringsledelse fra BI og har tidligere jobbet som digital markedsføringskonsulent. Hun har jobbet i Advicia siden august 2021. 

Referanser

  • Elkjøp (CRM-analyser, kundeklubb, kommunikasjonsstrategi m.m.)
  • REMA1000 («big data»-, kategori- og CRM-analyser)

  • Nasjonalbiblioteket (brukerundersøkelser, strategievaluering)
  • Redningsselskapet (medlemsundersøkelser, strategievaluering)

  • SKANSKA CDN (nullpunkt og profilundersøkelse)
  • USBL (medarbeiderundersøkelse)

  • BI (diverse leder- og programevalueringer)
  • Folkehøyskolene (elevundersøkelser m.m.)
  • SiO – Studentsamskipnaden (tilfredshetsundersøkelser, elevundersøkelser m.m)

  • Fremtind (lederevaluering m.m.)

  • Bauda (lederevaluering)

  • Renas (kvalitativ driverundersøkelse, medlemsundersøkelse)
  • Oslo Kommune Klimaetaten (Nullpunktundersøkelse m.m

  • Active Brands (driverundersøkelser alle merker)

  • Zenitel (medarbeider- og tilfredshetsundersøkelser interne funksjoner, lederevaluering)
  • ELKO (dybdeinterjvuer, nullpunkt, profilundersøkelse, pre-test reklamefilm)
  • AkerBP (tilfredshetsundersøkelse IT-support)

  • Bergen Fiber (CRM-analyse, kundeprogram, nyhetsbrev)
  • Altibox (CRM analyse, kundeprogram, nyhetsbrev)

  • BKK (merkevareundersøkelser på flere merkevarer)
  • Dalane Energi (omdømmemåling)
  • Lofotkraft (omdømmemåling)