Nyhetsbrev
Endelig er dagen her, årets handledag, Black Friday. Mange forbrukere velger denne dagen å holde seg unna kaotiske butikker med kunder som hamstrer inn billige varer. Og, det er kanskje ikke så rart at man velger å handle på nett når innboksen er full av nyhetsbrev som prøver å gi deg det beste tilbudet denne dagen?
Dataen viser nemlig at forbrukere som kjøper produkter gjennom epost er sannsynlige til å bruke 138% mer enn forbrukere som ikke mottar tilbud på epost.
Men, hvordan skal du som tilbyder klare å fange oppmerksomheten i et hav av tilbud?
Det er viktig at det samme nyhetsbrevet ikke blir sendt ut til hele kundebasen. Dette må segmenteres og baseres på interesser og kjøpshistorikk. På den måten vil kundene få tilsendt tilbud via nyhetsbrevet som oppfattes mer relevant og verdifullt. Ved å bruke å bruke personalisering i nyhetsbrevet, så vil du få en forbedret åpningsrate og en høyere kundetilfredshet.
Det er også viktig å tenke over hva som kan trigge et kjøp. Ofte kan det være lønnsomt å påminne kunden om å benytte seg av tilbudet før det utgår eller før produktet er utsolgt. I tillegg er det viktig å ha et tilbud eller en rabatt som kunden anser som «god nok» for å faktisk gjennomføre kjøpet.
I en studie fra Klaviyo, viser at eposter som er sendt til et målrettet segment av kontaktene, har 6% høyere åpningsrate enn de resterende kontaktene.
Vi er ikke sikre på hvor mange som faktisk blir medlem denne dagen for å få de beste tilbudene, men det vi kan si for sikkert er at kundeklubbmedlemmer og påmeldte på nyhetsbrev øker.
Er du interessert i å lese mer om nyhetsbrev?
Kontakt oss så kan vi hjelpe deg med segmentering og målgruppeanalyse
meld deg på vårt nyhetsbrev
AKTUELT
Skaper belønninger lojalitet?
Skaper belønninger virkelig lojalitet? Vi forstår at lojalitet er utrolig viktig og mener derfor det er viktig å belønne lojalitet når det er mulig! Men
Trender innenfor lojalitet i 2023 forutsett av AI
Trender innenfor lojaliet i 2023 forutsett av AI 2023 ligger an til å bli et stort år for lojalitetsprogrammer og kunde rewards. Med fremveksten av
Tips og triks for å lykkes med undersøkelser
Tips og triks for å lykkes med undersøkelser Det er ikke like enkelt å vite hvordan man kan lykkes med dine undersøkelser. Men, med mange
Nyhetsbrev
Nyhetsbrev Endelig er dagen her, årets handledag, Black Friday. Mange forbrukere velger denne dagen å holde seg unna kaotiske butikker med kunder som hamstrer inn
Driverundersøkelse
Hvorfor skal man gjennomføre en driverundersøkelse? Er det lenge siden dere sjekket hva som er viktig for kundene deres? Kanskje dere skal lansere et nytt
Jobbengasjement
Hva påvirker jobbengasjement? Gjør du alt du kan for å sørge for at dine ansatte er engasjerte og får utnyttet sitt potensiale fult ut? Engasjerte