Nyhetsbrev - advicia

Nyhetsbrev

Nyhetsbrev

Endelig er dagen her, årets handledag, Black Friday. Mange forbrukere velger denne dagen å holde seg unna kaotiske butikker med kunder som hamstrer inn billige varer. Og, det er kanskje ikke så rart at man velger å handle på nett når innboksen er full av nyhetsbrev som prøver å gi deg det beste tilbudet denne dagen?

Dataen viser nemlig at forbrukere som kjøper produkter gjennom epost er sannsynlige til å bruke 138% mer enn forbrukere som ikke mottar tilbud på epost.

Men, hvordan skal du som tilbyder klare å fange oppmerksomheten i et hav av tilbud?

Det er viktig at det samme nyhetsbrevet ikke blir sendt ut til hele kundebasen. Dette må segmenteres og baseres på interesser og kjøpshistorikk. På den måten vil kundene få tilsendt tilbud via nyhetsbrevet som oppfattes mer relevant og verdifullt. Ved å bruke å bruke personalisering i nyhetsbrevet, så vil du få en forbedret åpningsrate og en høyere kundetilfredshet.

Det er også viktig å tenke over hva som kan trigge et kjøp. Ofte kan det være lønnsomt å påminne kunden om å benytte seg av tilbudet før det utgår eller før produktet er utsolgt. I tillegg er det viktig å ha et tilbud eller en rabatt som kunden anser som «god nok» for å faktisk gjennomføre kjøpet.

I en studie fra Klaviyo, viser at eposter som er sendt til et målrettet segment av kontaktene, har 6% høyere åpningsrate enn de resterende kontaktene.

Vi er ikke sikre på hvor mange som faktisk blir medlem denne dagen for å få de beste tilbudene, men det vi kan si for sikkert er at kundeklubbmedlemmer og påmeldte på nyhetsbrev øker.

Er du interessert i å lese mer om nyhetsbrev?

Kontakt oss så kan vi hjelpe deg med segmentering og målgruppeanalyse

meld deg på vårt nyhetsbrev

AKTUELT

Nyhetsbrev

Nyhetsbrev Endelig er dagen her, årets handledag, Black Friday. Mange forbrukere velger denne dagen å holde seg unna kaotiske butikker med kunder som hamstrer inn

LES MER »
Markedsføringsteam

Driverundersøkelse

Hvorfor skal man gjennomføre en driverundersøkelse? Er det lenge siden dere sjekket hva som er viktig for kundene deres? Kanskje dere skal lansere et nytt

LES MER »
Kolleger jobber sammen

Jobbengasjement

Hva påvirker jobbengasjement? Gjør du alt du kan for å sørge for at dine ansatte er engasjerte og får utnyttet sitt potensiale fult ut? Engasjerte

LES MER »
Andrea

Intervju med Andrea

Hils på Andrea – vår markedsanalytiker Andrea har utdanning innenfor markedsføring og merkevareledelse med fordypning i digital markedsføring. Hos oss jobber Andrea som markedsanalytiker og sørger

LES MER »

Employer branding

Hvorfor er employer branding så viktig? Rekruttering av nye ansatte er en kostbar prosess, det samme er det å miste ansatte. Hva kan arbeidsgiver gjøre

LES MER »
Prosjektleder Julie

Vår prosjektleder – Julie

Bli bedre kjent med vår prosjektleder Julie er vår prosjektleder og har en bachelorgrad i økonomi og administrasjon fra NMBU og mastergrad i International Business

LES MER »